Tuesday 2 October 2012

Bengkel VLE-FROG ..Halo

Aspirasi pendidikan di Malaysia melalui Pelan Pembangunan Pendidikan (2013-2025) , jelas ia selaras dengan perkembangan pendidikan global . Bagi menyediakan modal insan negara ini ,setanding dengan negara maju kepelbagaian  program peningkatan profesionalisme keguruan dalam pengajaran merupakan agenda utama Kementerian Pendidikan.
Cetusan fenomena HALO / VLE-FROG, di Sekolah Kebangsaan Taman Bunga Raya 1 pada tanggal 02 Oktober 2012 bersamaan hari Selasa,  jam 1.15 tengahari .Ketika sesi petang telah hampir menamatkan sesi bengkel VLE-FROG dan guru sesi pagi menunggu mengambil giliran., fenomena Halo telah berlaku seolah-olah ia menuju ke SK Taman Bunga Raya 1, mengajak semua warga sekolah memberi inspirasi dan meneroka dalam penyampaian ilmu kepada anak didiknya selari  mengubah gaya pembelajaran yang lebih fleksibel.
         SubhanaAllah, Ya Rabb berilah kami petunjuk ke jalan yang lurus dalam mendidik anak-anak SK Taman Bunga Raya1,Hulu Selangor .Sesungguhnya kami sedar dan insaf, Anugerah Pemimpin Teknologi Maklumat 2012 , hanya pencetus untuk kami semua menggerakkan budaya pembelajaran  yang lebih fleksibel seiring dengan perkembangan teknologi dan memecah sempadan globalisasi.
 
 
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...